Alle interesserede kan være med og der er ingen kontingent.
§1. Navn og tilhørsforhold
Foreningens navn er: Aunslev Landsbyråd
Foreningens hjemsted er Aunslev i Nyborg Kommune
§2. Formål
Foreningens formål er:
* at bidrage til styrkelse af fællesskabet i Aunslev og omegn.
* iværksætte aktiviteter for børn, unge, voksne og ældre i Aunslev og omegn.
* i samarbejde med de omkringliggende landsbyer, at danne attraktiv rammer om aktiviteter til styrkelse af det lokale sociale liv.
§3. Organisation
Aunslev Landsbyråd ledes af en bestyrelse, der består af 4 medlemmer, som vælges af generalforsamlingen.
Valg til bestyrelsen sker for en 2-årig periode.
- i ulige år er formand og sekretær på valg.
- i lige år er næstformand og kasserer på valg.
§4. Generalforsamlingen
Formanden for bestyrelsen indkalder, gennem offentlige medier, til generalforsamlingen med mindst 14 dages varsel. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned.
Forslag til behandling skal være formanden i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.
Medlemmer over 18 år har stemmeret. Stemmeretten kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Dagsorden for ordinær generalforsamling skal indeholde følgende punkter:
1, Valg af dirigent
2. Valg af referent
2. Formanden beretning
3. Fremlæggelse af regnskab herunder søgte puljer
4. indkomne forslag
5. Valg (Jf. §3)
6. Evt.
§5. Aunslev Landsbyråds bestyrelse
Bestyrelsen består af en formand, næstformand, sekretær og kasserer.
Bestyrelsen kan sammensætte samarbejdsgrupper af medlemmer, der kan fungere som idéudviklingsforum for foreningen.
Tegningsret for foreningen har formanden.
§6. Medlemskab
Alle interesserede i Aunslev og omegn kan være medlem af landbyrådet.
Medlemsskabet er gratis.
§7. Kontingent/finansiering
Foreningen Aunslev Landsbyråd finansieres gennem tilskud og søgning af puljer hos Nyborg Kommune samt søgning af offentlige og private fonde.
Et evt. årlig kontingent godkendes af generalforsamlingen.
§8. Vedtægtsændringer
Vedtægtsændringer kræver flertal på 3/4 af generalforsamlingens fremmødte medlemmer.
Vedtægter gennemgås hvert år forud for generalforsamlingen, så evt. ændringer kan fremlægges og behandles endeligt på generalforsamlingen.
§9. Ekstraordinær generalforsamling
Indkaldelse sker, hvis et flertal af bestyrelsen ønsker det.
Indkaldelse sker, hvis 1/2 af deltagerne ved generalforsamlingen ønsker det.
Indkaldelse sker under samme betingelser. som anført i §4.
Dagsorden skal motiveres.
§10. Regnskab
Regnskabsåret for Foreningen Aunslev Landsbyråd er kalenderåret.
Årsregnskabet afleveres og gennemgås på bestyrelsesmødet inden generalforsamlingen.
§11. Opløsning
Opløsning af foreningen kræver et flertal på 3/4 af generalforsamlingens eller den ekstraordinære generalforsamlings fremmødte medlemmer.
Opløsningen skal herefter godkendes på en efterfølgende ekstraordinær generalforsamling.
Ved opløsning af foreningen skal foreningens midler overdrages til almennyttige formål.
Foreningen Aunslev Landsbyråd er stiftet den 3. marts 2017.
Gældende vedtægter er senest revideret 17. marts 2025